Bel Fıtığı Nedir?

Lumbal Disk Hernisi Bel Fıtığı Nedir?

Tıp literatüründe Lumbal Disk Hernisi olarak adlandırılan ve halk arasında bel fıtığı olarak bilinen hastalık günümüzde oldukça yaygınlaşmıştır. Bel fıtığı iş hayatı ve gündelik hayatta sık sık karşılaştığımız bir problemdir. İnsanların genelinde bel fıtığı şikayeti fazlaca yaygındır. Fakat doğru bir tedavi uygulanmadığı zaman daha büyük sıkıntılara yol açar. Peki bel fıtığı nedir?

Detaylı bir tanım yapmak gerekirse, şöyle olacaktır: Bel bölgesindeki omurların arasında bulunan diskin yırtılmasıyla sinirler sıkışır. Ve omuriliğin geçtiği kanalda yer değiştirme meydana gelir. Bu yer değiştirme esnasında ağrılar ortaya çıkar. Bu durum ise bel fıtığı olarak tanımlanmaktadır.

Hastalığın yaygın şekilde karşımıza çıkmasından dolayı birden fazla tedavi yöntemi günümüze kadar gelmiştir. Her vücudun ya da her tanıya göre farklı tedavi yöntemleri geliştirilmiştir. Doğru uygulandığı sürece iyi sonuçlar veren bel fıtığı tedavi yöntemleri bireylerin eski haline dönmesine yardımcı olmaktadır.

Op. Dr. Fatih Kırar'ın son teknoloji ameliyatsız bel fıtığı tedavi yöntemleri ile yalnızca 15 dakikalık bir işlem sonrasında bel fıtığı ağrılarınızdan kurtulun. Kalıcı etkisi, kısa süren tedavi ve taburcu aşamaları ile binlerce mutlu hastamız arasına katılın ve bastonlara elveda diyin.

Radyofrekans, ozon tedavisi, proloterapi, kriyoterapi, epidural enjeksiyon, foraminal enjeksiyon, epiduroskopi ve çok daha fazlası ile ameliyatsız bel fıtığı tedavisini keşfedin.

Op. Dr. Fatih Kırar Ameliyatsız Bel Fıtığı Tedavisi

Radyofrekans

Halk arasında sinir yakma tedavisi olarak bilinen radyofrekans, yan etkisi minimum olan bir yöntemdir.

Genel anestezi gerektirmediği için ameliyat gibi bir durum söz konusu değildir. Bu yöntemin amacı kişiyi çözüme kısa yoldan kavuşturmak, ağrıyı azaltmak ve sorunlu bölgedeki hasarı direkt olarak gidermektir.

Problemli bölgeye 60 ila 80 derecelik bir akım verilerek doku hasarı oluşturulmaktadır. Bu sürekli akım şeklinde uygulanan klasik yöntemdir. Kesikli radyofrekans tedavisinde aralıklı akım uygulanır ve 42 derece gibi düşük bir ısı verilir

Epiduroskopi

Bel fıtığının durumuna göre epiduroskopi uygulanıp uygulanmayacağına hekim tarafından karar verilir.

İnatçı bel ve bacak ağrılarına sebep olan bel fıtığı eğer mikrocerrahi gerektirecek kadar büyük değilse epiduroskopi uygulanabilir. Epiduroskopi yönteminin genellikle daha önce ameliyat olmuş fakat şikayetleri geçmemiş hastalara uygulandığında etkisi daha çok görülmektedir.

Epiduroskopi
Ozon Terapisi

Ozon tedavisinin bir diğer ismi oksijen terapisidir. Oksijenin hayati önemi tartışılmaz bir gerçektir.

Bel fıtığı tedavisinde de etkin olarak kullanılan ozon tedavisinin güvenilirliği de yapılan araştırmalar doğrultusunda onaylanmıştır. Bel fıtığı için uygulanan iki tip ozon tedavisi vardır. Bunlardan biri fıtığın olduğu bölüme uzun özel bir iğneyle, bilgisayarlı tomografiyle yapılan uygulamadır. Diğeri ise belin yan kaslarına iki taraftan standart enjektörle uygulanan yöntemdir. Ozon tedavisi fıtığın hacminin daraltılarak küçülmesini sağladığı için ameliyatsız tedavi alternatiflerindendir.

Kriyoterapi

Kriyoterapi fizik tedavi yöntemlerinden biridir. Soğuk terapi olarak da bilinir. Kan dolaşımı yavaşlayarak ağrının azaldığı tespit edilmiştir.

Bel fıtığı tedavisinde kullanılan kriyoterapi yönteminden başarılı sonuçlar elde edilmiştir. Kriyoterapiden başarılı sonuç alınması işlem uygulanacak bölgenin yerine, derinliğine ve büyüklüğüne göre değişir. Ayak siğillerinde 5-6 seansta başarı sağlanırken el, yüz ve genital bölge siğilleri 2-3 seansta giderilmektedir.

Kriyoterapi
Epidural Enjeksiyon

Epidural enjeksiyon ile ameliyatsız bel fıtığı tedavisi ya netkileri minimal olan etkili bir yöntemdir. Yıllardır kullanılmakta olan bu tedavi şeklinde alınan sonuçlar son derece başarılıdır.

Epidural enjeksiyon ile hedeflnenen fıtık başlangıcında ya da fıtığın olduğu disk bölgesinde oluşan ödemi oradan kaldırmaktır. Bununla beraber disk çevresindeki yangıyı ve sinir köküne olan baskıyı azaltması da beklenir. Bu işlemin uygulandığı hastaların büyük kısmında tamamen iyileşme görülmüştür.

Sıkça Sorulan Sorular

Fıtık, iç organlardan birinin kas veya dokudaki açıklığa doğru kayması ve o bölgede oluşan şişliğe verilen addır. Tıp literatüründe fıtık herni olarak geçmektedir. Fıtığın çeşidine göre önüne ek isim almaktadır. Örneğin inguinal herni kasık fıtığı, umblikal herni ise göbek fıtığı gibi...

Fizik tedavi fıtığı geçirir mi? Sorusu yıllardır tartışılan bir konudur. Fıtık oluşumuna eşlik eden ağrıların hafiflemesinde fizik tedavisi büyük rol oynar. Doktor tavsiyesiyle yapılan egzersizler fizik tedavi ile desteklendiğinde daha hızlı sonuç alınabilir

Fıtık ağrısı şu kadar süre içinde kesinlikle geçer dersek yanlış olur. Burada önemli olan akut ve kronik ağrı ayrımını yapmaktır. Akut bel ağrısında ağrının birkaç gün içinde azalmsı ve birkaç hafta sonra da tamamen geçmesi beklenir. Bel ağrısı 3 aydan fazla bir sürede geçmezse, ağrı kronik yani müzmin bel ağrısı olarak adlandırılır.

Spontan regrasyon gösteren bel fıtıkları, iyiye doğru gidiş göstererek fıtığın küçülebildiğini kanıtlar. Kıkırdak doku omurilik kanalının içine uzandığında fıtığın meydana geldiğinden bahsetmiştik. Zamanla bu kıkırdak dokunun içindeki sıvının az da olsa kaybı gerçekleşebilir ve bu esnada dokuda meydana gelen küçülme oluşur. Sinirleri baskılayan bu dokunun hacmi azaldıkça ağrıda da azalma meydana gelecektir. Fıtığın küçülmesi bu şekilde ifade edilebilir.

Fıtık Ağrıları Kaderiniz Olmasın

Baston Hikayeleri, Baston Atma Merasimleri

Baston Hikayelerini duydunuz mu? Ameliyat kararı verilmiş, kliniğimize baston aracılığı ile bile yürüyemez halde gelen hastalarımızın, yalnızca 15 dakikalık bir işlem sonrasındaki baston atma merasimine tanık olun!

Züleyha Hanım
Mehmet Bey
Fikriye Teyze
Sayın Komutanımız
Sevim Teyze

Mutlu Hasta, Mutlu Hekim!

Ameliyat kararı verilmiş yüzlerce hasta ameliyatsız bel fıtığı tedavisi ile sağlığına kavuştu. Acısız, ağrısız, ameliyatız, yan etkisiz ve kalıcı olarak etkili tedavi yöntemlerini deneyimleyen hastalarımızın arasına katılın.

Tüm fotoğraflarımız için Instagram hesabımızı ziyaret edebilirsiniz: Instagram