Bel Fıtığına Dair Temel Bilgiler

Bel Fıtığı Nedir?

Bel fıtığı bel kısmında sinir sıkışması olarak bilinmektedir. Bel bölgesinde bulunan omurlar arasında bir disk vardır. Budisk yırtılır ve sinirler arasına girer. Kişiden kişiye bel fıtığı şiddeti değişiklik gösterir. Bazıların birden fazla bel fıtığı oluşabilir. fıtıklar aynı anda veya belli zaman aralıklarında da olabilir. Yırtık ne kadar büyükse ağrı şiddeti de o kadar fazla olur. Küçük yırtıklara bağlı bel fıtıkları günlük hayatı çok ciddi etkilemez. Bel fıtığı ile bel kayması veya diğer rahatsızlıklar birleştiğinde ağrılar daha yüksek olur. Kadın, erkek, genç yaşlı hemen hemen herkeste bel fıtığı olabilir. Hastalığın belli bir yaşı veya cinsi yoktur

Bel Fıtığı Neden Olur? Belirtileri Nelerdir?

Bel fıtığı genel olarak ağır yük kaldırmak ve ani hareketten olur. Zorlama, düşme ve kazaya bağlı yırtılmalarda da bel fıtığı meydana gelebilir. Hastalık öldürücü değil, ancak hayat kalitesini ciddi oranda düşürür. Hastalık kişiden kişiye daha şiddetli veya hafif olabilir. Sabahları kalktığınızda taban kısmına basmakta zorlanabilir ve sık sık bacak ağrısı yaşayabilirsiniz. Bel fıtığının en büyük etkisi bacaklarda ağrı ve hareket etme alanının kısıtlanması ile görülür. Kilolu kişilerde ağrılar daha fazla olur. Zayıfladıkça ve egzersiz yaptıkça bu ağrılar ciddi oranda azalır. Fıtığın belli dönemlerde ataklarla uzun süre şiddetli ağrılara neden olması, kişilerin hayat standartlarını etkiler. Bel ağrısı, kaslarda güç kaybı, iktidarsızlık, çabuk yorulma, idrar tutamama, denge kaybı ve oturmakta ve yürümekte zorlanma bel fıtığının gösterdiği belirtilerdir.

Bel Fıtığı Tedavi Yöntemleri

Egzersiz, kas gevşetici, krem ve doğal tedavi yöntemlerinin işe yaramadığı durumlarda tek çözüm ameliyattır. Doktorlar ameliyatı en son uygulama olarak tercih ederler. Ülkemizde bu alanda çok başarılı tedavi yöntemleri uygulanmaktadır. Epidural streoid enjeksiyonları, fizik tedavi hastalık için alternatif tıpta uygulanan tedavi yöntemleridir. İstirahat edilmeli ancak uzun süreli yatmak ve istirahat etmek kaslarda daha fazla güçsüzlüğe neden olabilir. Zorlamadan günlük egzersizleri yapmak son derece önemlidir. Özellikle bel çektirme gibi ilkel yöntemleri kesinlikle denememek gerekir. Belde sakatlıklara bile yol açan bu yöntemler kesinlikle önerilmiyor.